فواید رژیم کتوژنیک را بیشتر بشناسید!

مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

فواید رژیم کتوژنیک را بیشتر بشناسید!

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

فواید رژیم کتوژنیک را بیشتر بشناسید!

 

رژیم کتوژنیک یکی از رژیم های مشهوری است که در حال حاضر در ایران نیز به وفور از آن برای کاهش وزن استفاده میشود. این رژیم که در ابتدا برای بیماران صرع طراحی شده بود، پس از آزمایش های مختلف نشان داد که برای کاهش وزن نیز میتواند موثر باشد.

 به همین دلیل از آن به بعد افراد متعددی از آن به منظور لاغری استفاده کردند. البته فواید رژیم کتوژینک صرفا به همین یک مورد و یا کاهش حملات بیماران صرع خلاصه نمیشود. فواید بسیاری وجود دارد که ثابت میکند، استفاده از این برنامه غذایی برای بدن بسیار مفید است. با ما همراه باشید تا این فواید را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

 

فواید رژیم کتوژینک، مختصری در مورد رژیم کتوژینک

رژیم کتوژنیک از جمله رژیم های کم کربوهیدرات است. البته رژیم های مختلفی وجود دارند که در دسته رژیم های لو کرب یا کم کربوهیدرات قرار میگیرند.

اما این رژیم خصوصیات خودش را دارد. درصد بندی این رژیم به این صورت است که باید از 5% کربوهیدرات، 25% پروتئین و 70% چربی استفاده شود. با توجه به این موضوع بدن بعد از مدت زمان کوتاهی وارد حالت کتوز میشود.

در این حالت بدن به جای استفاده از کربوهیدرات و قند برای تامین انرژی مورد نیازش، عادت به استفاده از چربی برای این منظور میکند. در نتیجه بعد از مدتی شروع به چربی سوزی و استفاده از چربی های زائد ناحیه شکم و پهلو میکند.

به همین دلیل است که بسیاری از سلبریتی ها مانند مگان فاکس از این رژیم برای کاهش وزن استفاده کرده اند. چرا که کاهش وزن و چربی سوزی بسیار خوبی در مدت زمان مناسب و معقولی اتفاق می افتد.

در این مقاله قصد داریم تا از زاویه دیگری به این رژیم مشهور بپردازیم. در واقع میخواهیم در مورد فواید رژیم کتوژنیک و تاثیری که روی بدن میگذارد بیشتر صحبت کنیم.

1. فواید رژیم کتو؛ مقاومت در مقابل سرطان

انسولین یک هورمون است که به بدن این امکان را می دهد تا قند را ذخیره یا به عنوان سوخت مصرف کند. رژیم کتوژنیک به شما کمک می کند تا سوخت را ازاین طریق سریع تر بسوزانید. پس نیازی به ذخیره سازی آن ندارید. این بدان معناست که بدن انسولین کمتری می سازد چون نیاز کمتری به آن دارد. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

2.رژیم کتوژنیک و مقابله با آکنه

کربوهیدرات‌ها با شرایط پوست مرتبط هستند. پس کم کردن آن‌ها ممکن است کمک کند. با کاهش انسولین، رژیم کتوژنیک به کاهش شیوع آکنه کمک می‌کند. انسولین در بدن شما می‌تواند باعث ترشح هورمون‌های دیگری شود که سبب بیماری شوند.

3. رژیم کتوژنیک و مقابله با آکنه

کربوهیدرات‌ها با شرایط پوست مرتبط هستند. پس کم کردن آن‌ها ممکن است کمک کند. با کاهش انسولین، رژیم کتوژنیک به کاهش شیوع آکنه کمک می‌کند. انسولین در بدن شما می‌تواند باعث ترشح هورمون‌های دیگری شود که سبب بیماری شوند.

4. سندرم تخمدان پلی کیستیک

این سندروم زمانی اتفاق می‌افتد که تخمدان‌های یک زن بزرگتر ازآنچه باید باشند، می شود و کیسه‌های کوچک پر از مایع اطراف تخم ها تشکیل می‌شوند که دلیل آن سطح بالای انسولین است. رژیم لاغری کتوژنیک که انسولین تولیدی و مورد نیاز شما را کاهش می‌دهد که همراه با ایجاد تغغیرات در سبک زندگی نظیر ورزش کردن و کاهش وزن، به درمان آن کمک می‌کند.

5. بهبود سیستم گوارش با رژیم کتوژنیک

رژیم کتو می‌تواند معده و روده را آرام کند. در نتیجه، فرد با گاز معده، درد شکم، گرفتگی عضلات شکمی و … بسیار کمتر مواجه می‌شود. برای برخی افراد این مزیت رژیم کتوژنیک بسیار مهم و مفید است. از زمان آغاز رژیم تنها یک یا دو روز طول می‌کشد تا متوجه بهبود عملکرد لوله گوارش خود شوید.

6. کنترل قند خون و بیماری دیابت با رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک نه‌ تنها باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود، بلکه بهترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع 2 هم به شمار می رود. دلیل این امر هم کاهش طبیعی سطح قند خون و حذف اثر منفی انسولین بالای خون در این بیماران است. اگر شما دیابت دارید، به خصوص دیابت نوع اول بسیار مهم است که با پزشک خود در رابطه با تغییر رژیم غذایی خود مشورت کنید.

7. رژیم کتوژنیک و بیماری‌های قلبی

عجیب به نظر می‌رسد که رژیمی که چربی بیشتری دارد، باعث افزایش چربی خوب و کاهش چربی بد شود، اما رژیم کتوژنیک آن را انجام می‌دهد. این ممکن است به این دلیل باشد که تولید انسولین کمتر (که نتیجه این رژیم است) می تواند از تولید بیشتر کلسترول توسط بدن جلوگیری کند. این بدین معناست که شانس شما برای داشتن فشار خون بالا، شریان‌های سخت شده، نارسایی قلبی و دیگر شرایط قلبی کاهش می‌یابد.

 

منبع : https://virgool.io/@zibasheem



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1399 | 4:10 | نویسنده : mm |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.